15 juni 2015

Ombudsteams van start!

De ombudsteams van Meppel, Midden-Drenthe, Staphorst, Steenwijkerland en Westerveld zijn zaterdag van start gegaan

Met het aansnijden van een grote taart heeft landelijk partijvoorzitter Hans Spekman de start gesymboliseerd van vijf ombudsteams van de PvdA in Meppel, Midden-Drenthe, Staphorst, Steenwijkerland en Westerveld. Dat gebeurde in schouwburg Ogterop in Meppel. In zijn toespraak benadrukte hij dat de sociaal-democratie staat voor een beter leven voor iedereen, of het nu gaat om de grote vraagstukken of om de ergernis van mensen over het handelen van een instantie, organisatie of over een situatie bij hun in de buurt. PvdA-Ombudsteams zijn er voor om mensen te helpen bij het vinden van de juiste persoon of instantie om het probleem op te lossen. Daarom is Hans Spekman blij met de oprichting van de vijf ombudsteams. Het aantal ombudsteams in Nederland is gestegen tot 181.

Tweede Kamerlid Agnes Wolbert deelde de blijdschap van Hans Spekman. Met het werk van de ombudsteams kun je “terugkomen in de harten van mensen”. Zij riep op om de problemen die de ombudsteams tegenkomen, door te geven aan de Kamerfractie, zodat de fractie kan proberen om het beleid of de uitvoering van beleid bij te stellen.

Agnes Wolbert hoopt dat de start van deze samenwerkende ombudsteams een aanmoediging is voor andere afdelingen om ook ombudsteams te vormen. Zij wenste de vijf ombudsteams veel sterkte, plezier en inspiratie toe.

De hulp van het PvdA-ombudsteam is kosteloos beschikbaar: gebruikers hoeven dus géén lid te zijn van de PvdA. Alle informatie zal uiteraard vertrouwelijk worden behandeld.

De ombudsteams zijn te telefonisch te bereiken via:

Meppel                06 30 14 82 80

Midden-Drenthe  06 38 22 86 70