PvdA stelt lijst voor gemeenteraadsverkiezingen vast

2 december 2021

Steven Bunt, Trijn Jongman en Jannes Mulder trekken de lijst van de PvdA

De leden van de Partij van de Arbeid in Steenwijkerland hebben Steven Bunt, Trijn Jongman en Jannes Mulder bovenaan de lijst met kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 geplaatst. Daarmee is unaniem ingestemd met de voordracht van het bestuur. Lijsttrekker is de huidige fractievoorzitter Steven Bunt uit Giethoorn. Over Steven Bunt stelde de voordracht: “Hij is inhoudelijk sterk en heeft een groot gevoel voor verantwoordelijkheid. Hij heeft zich met succes hard gemaakt voor Voortgezet Onderwijs voor alle jongeren.’’ Nummer twee van de lijst en kandidaat-wethouder is Trijn Jongman uit Vollenhove: “Ze pakt zaken aan door de bevolking erin mee te nemen. Ze heeft veel energie en passie voor mensen.”  En nummer drie is de bekende Jannes Mulder uit Steenwijkerwold, waarvan de voordracht stelde: ”Een echte volksvertegenwoordiger die met de voeten midden in de samenleving staat en met de taal van de gewone mensen direct de politieke agenda zoekt.”

De PvdA wil zich de komende vier jaar vooral sterk maken voor meer betaalbare en sociale woningen, goed en toegankelijk onderwijs in de buurt voor iedereen, en doen wat nodig is in zorg en ondersteuning. Verder vindt de partij dat iedereen mee moet kunnen doen in de verduurzamingsopgave. Daarnaast benadrukt Steven Bunt: ‘Iedereen moet mee kunnen doen in Steenwijkerland, dat betekent dat als je aan het werk bent je een eerlijke en fatsoenlijke waardering krijgt. Ook mensen met een beperking verdienen de mogelijkheid om mee te doen en het gevoel te hebben dat ze er toe doen.’

Roland Logtmeijer is vierde op de kandidatenlijst, Willem Sommer is vijfde, Mathinus Wolters is zesde en Christiaan van der Zwan staat op plaats zeven, allen uit Steenwijk. Verderop in de lijst onder meer oud-wethouders Luc Greven en Teun Boxum, en oud-huisarts Gerrit Eising.