5 maart 2017

Wandeltocht voedselbank

Een impressie van de wandeltocht voor de voedselbank vandaag.

Eerst inschrijven bij Koos en Meinie.

Vervolgens de start met een bak koffie in Fredeshiem http://www.fredeshiem.nl/http://www.fredeshiem.nl/

Keklik Yücel, ons Overijssels Tweede Kamerlid sprak de aanwezigen toe met een bevlogen  verhaal over kinderen die opgroeien in armoede en daarbij niet kunnen zonder ondersteuning van ons allemaal. Reden waarom er in de Tweede Kamer € 100 miljoen is geoormerkt voor kinderen die opgroeien in armoede https://www.pvda.nl/nieuws/we-blijven-strijden-armoede/

Wij hopen dat Keklik zich ook de volgende periode weer mag inzetten, want zij zet zich met hart en ziel in voor kansen voor iedereen:

Vervolgens gingen we met ca. 50 man op pad waarbij een ieder € 7,50 betaalde voor de voedselbank.

Het was gelukkig lekker weer en er werd druk met elkaar gepraat en genoten van de natuur. Siem Bakker had een mooie wandeling uitgezet.

Uiteindelijk keerden we weer terug bij Fredeshiem en werden met snert verwelkomd.

Lutz Jacobi, misschien wel het meest eigenzinnige Tweede Kamerlid en volksvertegenwoordiger pur sang hield vervolgens een vlammend pleidooi voor de strijd voor onze sociaal-democratische waarden.

De opbrengst van € 400 zal deze week aan de voedselbank worden overhandigd. Het was een mooie dag!