“Wij kiezen voor investeren in mensen, het college voor beton en asfalt”

14 november 2017

In de laatste begroting 2018-2021 van het huidige college van BGL etc worden vele miljoenen uitgetrokken voor verbreding van wegen in het buitengebied om aan de eisen van de landbouwlobby tegemoet te komen. Er wordt GEEN geld gereserveerd voor de bouw van scholen, al wordt wel mooie sier gemaakt met plannen daarvoor. Trijn Jongman zei daarover in de raad: “We bespreken de laatste begroting  voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Een begroting waarin het huidige college al aan het afscheid nemen is. Want het woord wat ik het meeste heb gelezen is: volgend college. Volgens één van mijn fractie leden 1000 en 1 x. Samen met u zien wij uit naar het volgende college. Waarom is de PvdA dan zo ongeduldig zult u denken? Dat komt omdat ik schrik van de begroting die er nu voorligt. Het is een betonbegroting geworden. Een begroting die gaat over stenen, over stenen en oh ja over stenen. Daar waar de PvdA kiest voor de mensen en verbinding leggen kiest het huidige college voor beton. Daar waar de PvdA kiest om iedereen kansen te bieden, of het nu gaat om een nieuwe school, een nieuwe baan of een goed betaalbaar huis, daar kiest het huidige college voor beton. Kiest het college voor de fysieke wegen in de vorm van beton en kiezen wij liever voor investeren in de mensen.”

Waar ben je naar op zoek?