30 april 2013

Henk Visser geridderd

lintje

Het heeft Hare Majesteit behaagd… Onze oud wethouder Henk Visser heeft vrijdag 26 april uit handen van loco-burgemeester Luc Greven een koninklijke onderscheiding ontvangen. Henk werd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Henk was raadslid voor de PvdA in Steenwijk tot de herindeling met Steenwijkerwold tot 1972. Van 1974 tot 1990 was hij wethouder in colleges van verschillende samenstelling. Dat hij een veelzijdig man is bewees hij door in de verschillende colleges de volgende portefeuilles te beheren en te beheersen: Sport en Welzijn, Ruimtelijke Ordening, Openbare Werken, Sociale Zaken en Financiën. Na zijn politieke loopbaan was het zeker niet over met zijn politieke betrokkenheid. Hij heeft diverse nieuwe colleges mogen formeren, zo ook in 2006 en 2010, in zijn rol als informateur bij de college-onderhandelingen. Maar ook in het overige verenigingsleven was Henk zeer actief. Zo was hij bijvoorbeeld voorzitter van basketbalvereniging Arta, Club de petanqueDe But 84 en voetbalvereniging Steenwijk. En ook  is hij nog 20 jaar buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand geweest.

Kortom het heeft Hare Majesteit behaagd, maar wie eigenlijk niet?

Wij feliciteren Henk met deze mooie onderscheiding.

PvdA Steenwijkerland

Kijk voor de foto’s op http://www.nieuwsnet-steenwijkerland.nl/index.php/nieuws/fotonieuws/3618-h-w-henk-visser-uit-steenwijk-ridder-in-de-orde-van-oranje-nassau