Starterslening in Steenwijkerland van €185.000 naar €200.000?!

Door Roland Logtmeijer op 1 oktober 2018

Dinsdag 25 februari pleite burgerraadslid Roland Logtmeijer namens de PvdA fractie voor een verhoging van de starterslening van €185.000 naar €200.000.

De Stichting Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse Gemeenten (SVN) heeft de aanvraagprocedure voor startersleningen aangepast. Hierdoor moet de gemeentelijke Verordening Startersleningen Steenwijkerland 2017 worden aangepast en opnieuw vastgesteld.

De starterslening is ingevoerd om:
– starters een steuntje in de rug te bieden bij de aankoop van hun eerste woning
– een financiële impuls te geven aan de lokale (koop) woningmarkt
– en doorstroming in de woningmarkt te bevorderen

Onze fractie kan zich vinden in de aangeboden verordening en we zijn blij dat met de aanpassingen in het voorstel het aanvraagproces korter en klantvriendelijker wordt.

Graag zouden we ook zien dat de starterslening niet alleen voor de aankoop van een bestaande woning beschikbaar is maar ook voor nieuwe woningen mogelijk zou moeten zijn. Door de verwachte prijsstijgingen van nieuwbouw woningen mede door het gasloos bouwen zal het maximum aankoopbedrag van € 185.000 mee moeten stijgen naar € 200.000

Door de aankoop van een nieuwbouw woning weer in de starterslening op te nemen geven we starters meer kansen op de woningmarkt. Ook is er een grote kans dat wanneer er in kleinere kernen nieuwbouw wordt gebouwd er mensen uit de kern daar een woning kopen wat bijdraagt aan de leefbaarheid.

Via onderstaande link kunt u meer informatie vinden over de regeling voor startesleningen van Steenwijkerland.

Roland Logtmeijer

Ik ben Roland Logtmeijer, 38 jaar, geboren en getogen in Steenwijk. Getrouwd, één (stief)dochter en trotse ‘opa’ van een prachtige kleinzoon. Ik werk bij de Nederlandse Spoorwegen en word enthousiast van vrijwilligers van verenigingen, plaatselijke belangen en/of evenementen die in Steenwijkerland worden georganiseerd. Ik zit in de politiek omdat ik van mening ben dat nogal

Meer over Roland Logtmeijer